Нашi Послуги

Переваги при роботі з нами

При роботі з ТОВ «Ентра М» підприємство-споживач електроенергії може отримати ряд значних переваг:
1. При укладанні договору на поставку електроенергії тарифи обумовлюються в індивідуальному порядку. При цьому вони можуть бути нижче, ніж ціна за 1 КВт*год в постачальника унiверсальних послуг.
2. Умови оплати електроенергії також визначаються в процесі укладення договору. Як правило, узгоджується графік, який є оптимальним для обох сторін.
3. Підприємство не обмежується в обсягах споживання, відсутні ліміти. Таким чином, замовник може використовувати ту кількість електричної енергії, яка йому необхідна. При цьому єдиною обмежуючою умовою є технічні можливості електрообладнання.
4. Граничні значення дозволеної потужності в пікові години навантаження встановлюються на рівні приєднаної потужності.
5. Існує можливість коригування обсягів електроенергії. Покупець може змінювати не тільки річні обсяги, але навіть і на протязі поточного місяця. Ці оперативні заходи особливо важливі для підприємств, у яких споживання схильне до значних коливань. При цьому проводиться відповідне коригування сум платежів в місяці поставки.
6. У договір не включаються штрафні санкції за те, що підприємство в результаті своєї діяльності спожило більше або менше електроенергії, ніж планувало.

Треба мати на увазі, що при роботі з нами підприємство-споживач не розриває договір з АК Обленерго. Наявність договору необхідна, так як обленерго є організацією, що транспортує електроенергію по своїх мережах. Хоча ТОВ «Ентра М» і є власником електричної енергії, її транспортування кінцевого покупця відбувається по мережах обленерго. Тому споживач виробляє два платежу:
1. Оплата безпосередньо спожитої електроенергії – платіж отримує ТОВ «Ентра М».
2. Оплата транспортування – одержувачем платежу є обленерго.

На сьогоднішній день велика кількість промислових підприємств з великими і середніми обсягами споживання зацікавлені в роботі з нашою компанією. Така форма співпраці дає можливість не тільки відсунути терміни оплати за спожиту електроенергію, а й заощадити значні кошти. Не варто думати, що серед дрібних споживачів електроенергії менше бажаючих працювати з ТОВ «Ентра М». В цьому випадку економія коштів підприємством, не настільки очевидна, проте ця категорія замовників послуг також знаходить свої вигоди. Як правило, вирішальними факторами є:
• високий рівень обслуговування у ТОВ «Ентра М»;
• можливість делегувати ділянку роботи, пов’язану з обленерго;
• оперативне вирішення питань;
• можливість оплати за фактом споживання.

Початок спiвпрацi


Для початку співпраці ознайомтесь з нашою типовою Публічною комерційною пропозицією. Якщо умови пропозиції Вас задовольняють, необхідно починати оформлення договірнихвідносин. Для цього потрібно заповнити Заява-приєднання до договору про постачання електричної енергії споживачу та надіслати її за адресою tov.entra@gmail.com. Договір підписується протягом трьох робочих днів з дня наступного за днем отримання заяви на постачання електричної енергії споживачу, якщо Вам не буде повідомлено про невідповідність критеріям обраної комерційної пропозиції.

ТОВ "Ентра М" не обмежується типовою комерційною пропозицією, ми пропонуємо Вам індивідуальні умови постачання - співпрацю за гнучким індивідуальним графіком оплати та індивідуально погодженими цінами(тарифами) на електричну енергію.

Для оцінки привабливості співпраці з нами та підготовки Вашої індивідуальної комерційної пропозиції пропонуємо Вам заповнити опитувальній лист, або зателефонувати за номером +380442275072 ​

Після проведення попередніх розрахунків та детального аналізу наші фахівці нададуть Вам індивідуальну комерційну пропозицію, зв'яжуться з Вами, і за необхідності проведуть зустріч у зручному для Вас місці, дадуть відповіді на всі питання.

Наступнім кроком є підготовка до зміни постачальника електроенергії. Перед початком постачання електроенергії наші фахівці зорієнтують та допоможуть Вам підготувати всі необхідні документи. Окрім того, у разі відсутності або не налагодженій роботі системи автоматичного контролю обліку електроенергії (АСКОЕ) наші фахівці запроектують, встановлять та налагодять роботу такої системи.

Після погодження спільних кроків, наші фахівці нададуть Вам проект Договору про постачання електричної енергії для узгодження всіх деталей та умов. З Договором про постачання електричної енергії Ви можете ознайомитися тут.

Перед переходом від іншого енергопостачальника наші фахівці, у разі необхідності, допоможуть Вам зробити три прості кроки, а саме:
1) повідомити оператора системи розподілу (обленерго) про перехід до іншого енергопостачальника;
2) здійснити остаточний розрахунок з попереднім енергопостачальником (обленерго чи інший постачальник);
3) призупинити діючий Договір з попереднім енергопостачальником (обленерго чи інший постачальник) в частині постачання активної електричної енергії.
Наші фахівці докладуть максимум зусиль для ефективної співпраці. У разі виникнення питань чи не порозумінь прохання звертатися за телефоном +380442275072 чи за нашим факсом +380442275072 і ми оперативно допоможемо у їх вирішенні.

Про нас


Компанія «Ентра М» є постачальником електроенергії з вiльним тарифом. Вiльний постачальник – постачальник з вiльним тарифом може в індивідуальному порядку встановлювати ціну і умови поставки електроенергії. При цьому набуває електроенергію безпосередньо у ДП «Енергоринок» у відповідності з договором. Транспортування електричної енергії здійснюється мережами оператора Системи розподілу (Обленерго)

МИ БУДУЄМО НАШ БІЗНЕС НА ЧЕСНОСТІ ТА ДОВІРІv Ми відкрито ведемо бізнес із діловими партнерами, своєчасно реагуємо на звернення, несемо відповідальність за взяті на себе зобов'язання, професійно підходимо до виконання умов контрактів. Достовірність і відкритість інформації є основою нашої діяльності.

ДОТРИМАННЯ ЗАКОНІВ І ПРАВИЛ
Ми неухильно дотримуємось загальновизнаних принципів і норм міжнародного права та законодавства України. Ми шануємо корпоративні цінності й керівні принципи, діємо відповідно до внутрішніх політик і процедур. Ми захищаємо та просуваємо інтереси компанії законними професійними способами.

ПРОТИДІЯ КОРУПЦІЇ
Ми жорстко реагуємо на прояви корупції, хабарництва та шахрайства. Ми не приймаємо подарунків і не беремо участі в заходах, які можуть вплинути на ухвалення ділових рішень. Ми протидіємо конфлікту інтересів, що може призвести до фінансових і репутаційних втрат.

РЕПУТАЦІЯ
Наш успіх - наша репутація. Тому одним з основних керівних принципів є підтримка репутації на високому рівні.

ЕТИКА ПОВЕДІНКИ
Ми цінуємо порядність і прагнемо завжди виправдовувати довіру наших Клієнтів, працівників, партнерів та засновників. Кожного дня кожен із нас демонструє правильну модель поведінки та взаємодії в команді. Ми завжди коректні й аргументовані в діловому спілкуванні з колегами та за межами компанії. Ми не витрачаємо енергії на внутрішні розбіжності, а концентруємося на розвитку компанії та досягненні спільних цілей.

Довiдкова інформацiя


Шановні споживачі електричної енергії!
З 1 липня 2019 року вся Українська електроенергетика буде переведена на європейську модель роботи в повному обсязі. Але перехідний період вже почався і наше завдання розібратися в механізмах роботи цієї нової моделі. У квітні 2017 року Верховна Рада України прийняла Закон “Про ринок електричної енергії” Документ вводить новий підхід до виробництва, розподілу та постачання електричної енергії. Це пов’язано з підписанням Україною євроінтеграційних зобов’язань, включаючи, так званий «третій енергопакет». Третій енергопакет – це пакет нормативних правових актів, які регулюють газову та електроенергетичну сферу Європейського Союзу. Основними завданнями третього енергопакету є:
• посилення незалежності національних регулюючих органів (в Україні – це НКРЕКП);
• підвищення прав споживачів;
• підвищення прозорості діяльності всіх учасників ринку електроенергії

Для досягнення цих цілей передбачений комплекс заходів спрямованих на структурне реформування природно-монопольних підприємств (в нашому випадку -таких, як обленерго). Необхідно відокремити монопольну складову – транспортування електроенергії від конкурентних видів діяльності – її продажу (поставки).
Розглянемо ближче Закон “Про ринок електричної енергії”, а також інші підзаконні акти з точки зору споживача електричної енергії.
На виконання цього Закону, НКРЕКП України прийняла і затвердила шість основних документів, які в подальшому будуть регулювати весь ринок електричної енергії:
• Правила ринку;
• Правила роздрібного ринку електричної енергії;
• Правила ринку «На добу наперед» і внутрішньодобового ринку;
• Кодекс системи передачі;
• Кодекс системи розподілу;
• Кодекс комерційного обліку електричної енергії

​Правила ринку визначають порядок реєстрації учасників ринку, порядок і вимоги до забезпечення виконання зобов’язань за договорами про регулювання небалансів електричної енергії, правила балансування, правила функціонування ринку допоміжних послуг, порядок проведення розрахунків на балансуючому ринку і ринку допоміжних послуг, а також положення стосуються функціонування ринку при виникненні надзвичайних ситуацій в ОЕС України. Також, Правила ринку регулюють дії двосторонніх договорів. Цей документ більше стосується виробників, транспортувальників і постачальників електричної енергії.
Правила роздрібного ринку електричної енергії – це найближчий до споживача документ, свого роду заміна Правил користування електричної енергії, які з 11 червня 2018 року втратили чинність.
Правила роздрібного ринку електричної енергії регулюють взаємовідносини між споживачами, постачальниками і операторами систем розподілу. Крім того, Правила містять типові договори про надання послуг з розподілу електроенергії, постачання електроенергії, постачання електроенергії постачальником універсальних послуг, постачання електроенергії постачальником «останньої надії», на надання послуг компенсації реактивної електроенергії і договір на спільне використання мереж.
Правила ринку «На добу наперед» і внутрішньодобового ринку визначають взаємовідносини між учасниками ринку «На добу наперед» та внутрішньодобового ринку і оператором ринку, а також визначають порядок реєстрації учасників та вимоги до забезпечення виконання зобов’язань за договорами купівлі-продажу електроенергії. Цей документ регулює відносини виробників і постачальників електричної енергії.
Кодекс системи передачі регулює взаємовідносини Оператора системи передачі (НЕК «Укренерго») і користувачів системи передачі (виробники електроенергії, обленерго і споживачі), щодо планування, розвитку і експлуатації систем передачі в складі Об’єднаної Енергетичної Системи України. Кодекс розподіляє повноваження і відповідальність між Оператором системи передачі, операторами систем розподілу, виробниками і споживачами. Кодекс визначає умови і порядок приєднання до системи передачі і технічні вимоги до електроустановок об’єктів електроенергетики. Визначає диспетчерське (оперативно-технологічне) управління Об’єднаної Енергетичної Системою України.
Кодекс системи розподілу визначає вимоги і правила, які регулюють взаємовідносини Оператора Системи Розподілу (Обленерго) і споживача. Цей Кодекс також визначає вимоги і правила щодо приєднання нових споживачів до мереж. Кодекс містить типові договори про стандартні приєднання до електричних мереж розподілу, про нестандартні приєднання, типову форму заявки на приєднання і технічні умови стандартного приєднання.
Кодекс комерційного обліку електричної енергії визначає принципи організації комерційного обліку електроенергії, процеси і процедури для забезпечення формування даних обсягів виробленої, переданої, розподіленої і спожитої електроенергії, а також обсягів імпорту та експорту електроенергії. Кодекс передбачає створення незалежних структур для надання послуг комерційному обліку для досягнення рівних прав усіх учасників ринку.
Тепер спробуємо розібратися, як все це буде працювати.


Генеруючі компанії – виробники електроенергії, продаватимуть свою продукцію на конкурентній основі за допомогою прямих двосторонніх договорів з постачальниками або ж через біржову торгівлю на ринках «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку. Постачальники укладають договір з Оператором системи передачі (НЕК «Укренерго») для транспортування купленої електроенергії магістральними високовольтними мережами.


Далі, в роботу вступає оператор Системи розподілу (Обленерго). Оскільки це питання безпосередньо стосується споживачів, розглянемо його більш детально.


До 1 грудня 2018 року всі Обленерго повинні бути розділені на дві незалежні компанії – на Оператора систем розподілу (транспортування електроенергії по мережах) та Постачальника електричної енергії (продаж електроенергії як товару).


За планами НКРЕКП, 1 грудня 2018 роки відбудеться «великий вибух» – всі 17 мільйонів споживачів електроенергії України одночасно приєднаються до типових договорів на розподіл електричної енергії (транспортування електроенергії місцевими мережами). Приєднання здійснюватиметься на умовах старих договорів на постачання електроенергії в технічній частині. Тобто приєднана потужність, категорія струмоприймачів, рівень надійності і т.д залишаються такими ж, як були в старому договорі. Приєднання планується здійснювати через подачу споживачем заявки на приєднання до типового договору або ж автоматично, при оплаті першого платежу за таким договором.
Оплату за транспортування електроенергії оператору Системи розподілу споживач може здійснювати як самостійно за своїм договором, а також через постачальника.
На перших етапах, в рамках договору на надання послуг Оператора системи розподілу буде також надаватися послуга комерційного обліку. У Кодексі комерційного обліку передбачено, що споживач має право вільно обирати собі постачальника послуг комерційного обліку. Однак, оскільки на сьогоднішній день інших постачальників послуг комерційного обліку не існує, то і вибирати недоводиться.


Що стосується постачання (продажу) електроенергії, то на цьому ринку будуть працювати Постачальники електроенергії споживачу на принципах конкуренції, Постачальник універсальних послуг і Постачальник «останньої надії».
Постачальники електроенергії споживачу будуть працювати на основі ліцензії, і продавати електроенергію за вільними цінами відповідно до договору на постачання. Постачальники електроенергії споживачу і будуть уособлювати конкуренцію на новому ринку.
Постачальник універсальних послуг буде поставляти електроенергію побутовим і малим непобутових споживачів. (Малі непобутові споживачі – суб’єкти малого бізнесу, електроустановки якого підключені до системи розподілу електричної енергії номінальною напругою не більше 1 кВ.). Постачальник універсальних послуг буде продавати електроенергію за єдиною ціною, встановленою відповідно до законодавства порядку, яка буде включати витрати на покупку електроенергії на ринку і тарифи на послуги постачальника універсальних послуг, оператора системи передачі, оператора системи розподілу і постачальника послуг комерційного обліку.
Постачальник «останньої надії» надає послуги поставки електроенергії споживачу в разі банкрутства або ліквідації попереднього постачальника, у разі завершення терміну ліцензії, зупинення або анулювання ліцензії попереднього постачальника або якщо споживач сам не обрав собі постачальника. Завдання Постачальника «останньої надії» «підхопити» споживача в разі будь-яких проблем з постачальником або з самим споживачем, але тільки на термін не більше 90 днів. За цей термін споживач повинен вирішити питання постачання електроенергії або буде відключений. Тарифи для таких постачальників також встановлюються відповідно до законодавства.


Якщо ви не потрапляєте в категорію побутового або малого непобутового споживача, а також не плануєте потрапити до постачальника «останньої надії», то вже сьогодні Вам необхідно задуматися про пошук Постачальника електроенергії споживачу на конкурентній основі.


Компанія ТОВ «ЕНТРА - М» вже має досвід роботи на ринку електроенергії. Сьогодні з нами співпрацюють багато підприємств. Нашими клієнтами є як великі підприємства транснаціональних корпорацій, так і маленькі кафе і магазини. Ми готові до співпраці з усіма клієнтами на взаємовигідній основі.

Інформація щодо отримання кодів EIC
19.04.2018 вступив в дію Кодекс комерційного обліку електричної енергії, затверджений Постановою НКРЕКП №311 від 14.03.2018.
На виконання положень Кодексу просимо звертатись до Місцевого органу видачі кодів EIC ENTSO-E, який функціонує на базі ДП “Енергоринок”, для отримання енергетичних ідентифікаційних кодів ЕІС для суб’єктів та об’єктів ринку електричної енергії, а саме:
– на виконання п. 5.1. розділу ХІІІ Кодексу виробникам електричної енергії, Оператору системи передачі та Операторам системи розподілу необхідно отримати коди ЕІС ідентифікації як суб’єктам ринку (Х – коди);
– на виконання п. 5.2. розділу ХІІІ Кодексу виробникам електричної енергії необхідно отримати коди ЕІС для ідентифікації всіх одиниць генерації (W – коди), пов’язаних точок комерційного обліку та точок комерційного обліку на комерційній межі (Z – коди);
– на виконання п. 5.3. розділу ХІІІ Кодексу Оператору системи передачі та Операторам системи розподілу необхідно отримати коди ЕІС для точок комерційного обліку споживачів (Z – коди).
Роз’яснення ДП “НЕК “Укренерго” щодо присвоєння кодів EIC знаходиться за посиланням.
Приклади надання інформації для отримання кодів EIC знаходяться за посиланням.

Нормативнi Документи


Закони України:
Закон України «Про ринок електричної енергії»
Закон України "Про ліцензування видів господарської діяльності"
Закон України «Про публічні закупівлі»
Закон України «Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення»
Закон України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»
Закон України «Про захист економічної конкуренції»
Закон України «Про захист персональних даних»  

Кодекси та правила:
Постанова НКРЕКП «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу»
Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії
Постанова НКРЕ України від 23.04.2012 р. №498 «Про затвердження Порядку застосування тарифів на електроенергію»
Правила ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку
Правила роздрібного ринку електричної енергії
Правила ринку
Кодекс комерційного обліку електричної енергії
Кодекс систем розподілу
Кодекс системи передачі

Безпека електропостачання:
Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів
Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів

Порядок подання та розгляду звернень


Згідно з Правилами роздрібного ринку:
1. Загальний порядок дій учасників роздрібного ринку електричної енергії під час розгляду звернень, скарг та претензій споживачів

1.1. Учасники роздрібного ринку під час здійснення діяльності з розподілу, передачі, постачання (продажу) електричної енергії споживачу, надання послуг комерційного обліку мають дотримуватись вимог чинного законодавства та укладених договорів.
Якщо між сторонами відповідного договору виникає спірне питання, сторони мають вжити усіх заходів, які застосовуються для врегулювання спірного питання, шляхом ініціювання проведення між сторонами переговорів щодо спірного питання, запропонувати можливі способи його вирішення. Під час проведення переговорів сторони мають спільно визначити найбільш прийнятне рішення для врегулювання спірного питання.

1.2. Споживач у разі порушення його прав та законних інтересів першочергово має звернутись до учасника роздрібного ринку зі зверненням/скаргою/претензією щодо усунення таким учасником порушення та відновлення прав та законних інтересів споживача.

1.3. Учасник роздрібного ринку, отримавши від споживача звернення/скаргу/претензію, має її зареєструвати та розглянути відповідно до порядку, визначеного цими Правилами. Якщо споживач не погоджується з рішенням, прийнятим за його зверненням/скаргою/претензією, він може оскаржити таке рішення шляхом направлення скарги Регулятору або енергетичному омбудсмену.

1.4. Скарга може бути подана споживачем протягом 1 року з моменту прийняття рішення учасником роздрібного ринку, що оскаржується, але не пізніше 1 місяця, починаючи з дня, наступного за днем ознайомлення або отримання споживачем цього рішення.
Учасник роздрібного ринку має право не розглядати скаргу, подану з порушенням зазначеного строку. Пропущений споживачем з поважної причини строк може бути поновлений посадовою особою учасника роздрібного ринку, яка згідно з посадовими обов’язками має повноваження приймати такі рішення.

1.5. Рішення Регулятора, енергетичного омбудсмена або учасника роздрібного ринку, який розглядав звернення/скаргу/претензію, у разі незгоди з ним може бути оскаржено споживачем або учасником роздрібного ринку (щодо рішення Регулятора, енергетичного омбудсмена) шляхом звернення до суду у строки, передбачені законодавством України.

2. Оформлення претензій учасниками роздрібного ринку електричної енергії

2.1. У разі порушення учасником роздрібного ринку вимог цих Правил та/або умов договорів, наявність яких передбачена цими Правилами, учасник роздрібного ринку, щодо якого було вчинено порушення, складає у довільній формі претензію та подає її учаснику роздрібного ринку, яким було вчинено порушення.

У разі заподіяння учаснику роздрібного ринку електричної енергії збитків у претензії зазначаються підстави та розмір нарахованих збитків. До претензії можуть додаватися документи, які підтверджують вину оператора системи (електропостачальника електричної енергії або споживача) та розмір нарахованих збитків.

Учасник роздрібного ринку протягом 30 календарних днів з дати отримання претензії має усунути порушення та/або відшкодувати збитки, завдані учаснику роздрібного ринку, яким було подано претензію, про що повідомити іншу сторону, чи надати йому обґрунтовану відмову щодо задоволення його претензій повністю або частково. До відмови щодо задоволення претензії учасник роздрібного ринку може додати документи, які підтверджують вину іншої сторони або відсутність своєї вини. Протягом розгляду претензії учасники роздрібного ринку зобов’язані на запит іншої сторони надавати уточнюючу інформацію та документи, необхідні для розгляду претензії.

У випадку ненадання учасником роздрібного ринку відповіді на претензію іншого учасника роздрібного ринку у встановлений строк або незгоди зі змістом відповіді учасник роздрібного ринку має право звернутись до енергетичного омбудсмена (в межах його повноважень), Регулятора, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, Антимонопольного комітету України відповідно до компетенції та/або до суду.

Спірні питання щодо відшкодування збитків та/або визначення їх розміру вирішуються під час розгляду претензії шляхом переговорів між учасниками роздрібного ринку або в судовому порядку.

2.2. У разі надходження претензії/скарги споживача щодо якості електричної енергії оператор системи розглядає її протягом 15 днів з дня отримання претензії/скарги, а у разі проведення вимірювань показників якості електричної енергії в точці розподілу (передачі) електричної енергії - протягом 30 днів.

2.3. У разі отримання претензії споживача щодо перерв (обмеження) в електропостачанні, що виникли внаслідок технологічних порушень у роботі мереж оператора системи або планових робіт без повідомлення споживачів в установленому порядку, оператор системи складає акт про застосування обмеження, у якому зазначається тривалість перерви (обмеження) в електропостачанні.
 
2.4. У разі виявлення представниками оператора системи пошкоджень чи зриву пломб та/або індикаторів, установлених у місцях, указаних в акті про пломбування, або пошкоджень відбитків тавр на цих пломбах, пошкодження розрахункових засобів вимірювальної техніки, явних ознак втручання в параметри розрахункових засобів вимірювальної техніки з метою зміни їх показів, самовільних підключень до електричних мереж розрахунок обсягу електричної енергії, який підлягає оплаті, здійснюється відповідно до методики визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, затвердженої Регулятором.
 
2.5. У разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки уповноваженим представником оператора системи, від якого споживач одержує електричну енергію, порушень цих Правил, у тому числі фактів розкрадання електричної енергії, на місці виявлення порушення у присутності споживача або представника споживача оформлюється акт про порушення.
В акті про порушення мають бути зазначені зміст виявленого порушення з посиланням на відповідні пункти цих Правил або методики визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, затвердженої Регулятором, та вихідні дані, необхідні для визначення обсягу необлікованої електричної енергії та/або суми завданих споживачем збитків. За необхідності в акті зазначаються заходи, яких необхідно вжити для усунення допущених порушень.
Акт про порушення складається у двох примірниках, один з яких передається або надсилається споживачеві.
Акт про порушення підписується представником оператора системи та споживачем або представником споживача.

У разі відмови споживача або представника споживача підписати акт про порушення в ньому робиться запис про відмову. У цьому разі акт про порушення вважається дійсним, якщо він підписаний уповноваженим представником оператора системи та двома незаінтересованими особами (представник житлово-експлуатаційної організації, балансоутримувача або управителя будинку, виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоорганізації населення або представник органу місцевого самоврядування, інший споживач тощо) за умови посвідчення їх осіб.
Споживач має право подати пояснення і зауваження щодо змісту акта про порушення та викласти мотиви своєї відмови від його підписання, які зазначаються в акті про порушення або надаються (надсилаються) оператору системи окремим письмовим повідомленням.
 
2.6. На підставі акта про порушення уповноваженими представниками оператора системи під час засідань комісії з розгляду актів про порушення визначаються обсяг необлікованої електричної енергії та сума завданих споживачем збитків.
Комісія з розгляду актів про порушення створюється оператором системи і має складатися не менше ніж з 3 уповноважених представників оператора системи.
Споживач має право бути присутнім на засіданні комісії з розгляду актів про порушення.

Оператор системи повинен вести журнал реєстрації засідань комісії з розгляду актів про порушення, в якому зазначаються дата проведення засідання; номер протоколу; склад комісії; склад запрошених на засідання комісії (представники Регулятора, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів); відмітка про присутність або відсутність споживача; перелік питань, які розглядалися на засіданні комісії; час розгляду кожного з питань, зміст окремої думки учасників комісії (у разі її наявності) та стислий зміст рішення.

Споживач має бути повідомлений оператором системи про місце, час і дату засідання комісії не пізніше ніж за 7 календарних днів до призначеної дати засідання.
У разі відмови споживача або представника споживача від отримання повідомлення про місце, час і дату засідання комісії або відсутності споживача або його представника за адресою, визначеною у даних щодо споживача, наявних в оператора системи, оператор системи направляє споживачу таке повідомлення рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення. У такому разі оператор системи має право розглянути акт про порушення на засіданні комісії, яке має відбутися по закінченню 30 календарних днів від дати направлення споживачу такого повідомлення. За зверненням споживача оператор системи може розглянути акт про порушення на засіданні комісії раніше указаного терміну.

Акт про порушення, не розглянутий у визначеному цими Правилами порядку протягом 60 календарних днів від дня його складення, вважається недійсним та підлягає скасуванню (крім випадків необхідності проведення експертизи пломб, індикаторів та/або засобу вимірювальної техніки електричної енергії для встановлення факту порушення). Якщо для розгляду акта про порушення необхідні результати експертного дослідження, зазначений термін розгляду відраховується з дати їх отримання оператором системи від експертної установи.

Комісія з розгляду актів про порушення може повторно розглянути акт про порушення в порядку, встановленому цими Правилами, на підставі звернення споживача, на вимогу Регулятора, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, або за рішенням суду. За рішенням оператора системи у зв’язку з отриманням результатів експертизи чи інших даних, які не були відомі на момент ухвалення рішення комісією, але мають суттєве значення, рішення комісії може бути переглянуте у порядку, встановленому цими Правилами, протягом 1 року, починаючи з дня, наступного за днем його прийняття.
Рішення комісії оформлюється протоколом, копія якого видається споживачу.

У разі причетності споживача до порушення цих Правил у протоколі зазначаються відомості щодо обсягу та вартості необлікованої електричної енергії. В такому разі разом з протоколом споживачу надаються розрахунок обсягу та вартості необлікованої електричної енергії з посиланням на відповідні пункти методики визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, затвердженої Регулятором, та розрахункові документи для оплати необлікованої електричної енергії та/або збитків.
 
3. Процедура розгляду скарг та вирішення спорів

3.1. Учасники роздрібного ринку, які здійснюють розподіл або постачання електричної енергії споживачам, зобов’язані здійснювати розгляд скарг та вирішувати спори у порядку, визначеному цими Правилами, Кодексом систем розподілу та іншими нормативно-правовими актами Регулятора.
 
3.2. Учасники роздрібного ринку, крім споживачів, мають опубліковувати з урахуванням вимог цих Правил, Кодексу систем розподілу та інших нормативно-правових актів Регулятора на своєму офіційному веб-сайті:
• адреси та телефони центру обслуговування споживачів, інформаційно-консультаційного центру, кол-центру, за якими споживач буде мати змогу отримати необхідну інформацію;
• інструкцію про порядок подання звернень/скарг/претензій, зокрема щодо якості постачання електричної енергії та надання повідомлень про загрозу електробезпеки;
• стандарти та вимоги до якості обслуговування споживачів;
• процедуру розгляду звернень/скарг/претензій споживачів;
• форму подання звернення/скарги/претензії.

3.3. Під час здійснення своєї діяльності, зокрема розгляду отриманих від споживачів звернень (скарг/претензій), учасники роздрібного ринку мають дотримуватися розроблених стандартів/вимог/процедур.
3.4. Процедура розгляду звернень, скарг та претензій, що розробляється електропостачальником та оператором системи, має передбачати:
3.5. У разі внесення Регулятором до цього розділу змін учасники роздрібного ринку мають вносити відповідні зміни до своїх процедур, визначених у цих Правилах.
3.6. Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими
Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
 
3.7. Учасники роздрібного ринку мають здійснювати фіксацію отриманих від споживача звернень (скарг/претензій) в окремому єдиному реєстрі із зазначенням наступних даних:
• дата отримання звернення/скарги/претензії;
• реєстраційний номер;
• спосіб, у який подано звернення (скаргу/претензію);
• прізвище, ім’я, по батькові, контактні дані споживача, що подав звернення/скаргу/претензію (або від імені якого було подано звернення (скаргу/претензію);
• тематика звернення/скарги/претензії;
• короткий опис змісту звернення/скарги/претензії;
• короткий опис попередньої відповіді на звернення/скаргу/претензію або повідомлення про отримання звернення/скарги/претензії;
• механізм розгляду звернення/скарги/претензії;
• результат розгляду звернення/скарги/претензії;
• засоби подальшої комунікації, погоджені зі споживачем.

3.8. Отримані учасником роздрібного ринку інформація та/або матеріали від споживача або структурного підрозділу цього учасника роздрібного ринку мають додаватись до звернення/скарги/претензії.
 
3.9. Усі звернення (скарги/претензії) реєструються учасником роздрібного ринку, як отримані:
• якщо відповідне звернення (скарга/претензія) подане в усній формі (засобами телефонного зв’язку або в офісі учасника роздрібного ринку) - у день його (її) отримання;
• у робочий день отримання звернення/скарги/претензії - якщо відповідне звернення (скарга/претензія) подано у письмовій формі (у тому числі електронною поштою) та отримане учасником роздрібного ринку за 1 годину до завершення робочого дня.

3.10. У разі повторного звернення (скарги/претензії) споживача з питання, яке не було вирішено учасником роздрібного ринку по суті та яке зафіксовано як вирішене, учасник роздрібного ринку має:
3.11. Учасник роздрібного ринку розглядає звернення/скаргу/претензію в найкоротший строк, але не більше 30 календарних днів з дати отримання звернення/скарги/претензії, якщо менший строк не встановлено чинним законодавством, цими Правилами, Кодексом системи передачі та Кодексом системи розподілу.
 
3.12. У разі отримання електропостачальником/оператором системи звернення (скарги/претензії) споживача з питань, що не належать до його компетенції, він надсилає таке звернення/скаргу/претензію за належністю відповідному учаснику роздрібного ринку відповідно до компетенції протягом 5 робочих днів, про що в цей же строк повідомляє споживача.

3.13. Звернення (скарги/претензії) споживача, отримані учасником роздрібного ринку через електропостачальника/оператора системи або орган державної влади, місцевого самоврядування, розглядаються електропостачальником/оператором системи у порядку, визначеному цими Правилами.

3.14. Учасники роздрібного ринку мають вести єдину базу даних щодо звернень/скарг/претензій споживачів (незалежно від форми отримання та механізму їх розгляду). Учасники роздрібного ринку мають забезпечити збереження баз даних щодо звернень/скарг/претензій споживачів протягом 5 років.
 
3.15. Учасники роздрібного ринку мають:
• здійснювати моніторинг дотримання стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів. Результати такого моніторингу мають щокварталу розміщуватись на офіційному веб-сайті відповідного учасника роздрібного ринку;
• подавати Регулятору звіт про розгляд звернень/скарг/претензій споживачів відповідно до затвердженого Регулятором порядку.

3.16. Учасники роздрібного ринку мають оприлюднювати на своєму офіційному веб-сайті щорічний звіт щодо розгляду звернень/скарг/претензій. Цей звіт має містити таку інформацію:
3.17. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством.
 
3.18. Якщо споживач не згоден з рішенням, прийнятим за його зверненням/скаргою/претензією, він може оскаржити таке рішення шляхом звернення протягом 1 року з моменту його прийняття до Регулятора або енергетичного омбудсмена. Пропущений з поважної причини строк оскарження рішення може бути поновлений органом чи посадовою особою, що розглядає скаргу.

3.19. Розгляд скарг споживачів на дії чи бездіяльність учасників роздрібного ринку та вирішення спорів між ними здійснюються Регулятором у порядку, визначеному правилами розгляду звернень споживачів щодо дій суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та/або комунальних послуг, та врегулювання спорів, затвердженими Регулятором.

3.20. Розгляд скарг побутових та малих непобутових споживачів на дії чи бездіяльність суб’єктів роздрібного ринку, вирішення спорів між ними здійснюються енергетичним омбудсменом у порядку, встановленому законодавством України, та Регулятором у межах його повноважень, а також вирішуються у судовому порядку.

Контакти


• Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП)
Адреса:
03057 м. Київ, вул. Смоленська, 19 www.nerc.gov.ua
Для подання запитів на отримання інформації:
e-mail: public.info@nerc.gov.ua тел.: (044)204-48-27, 204-48-94; факс: (044)277-30-47
На подання звернень:
e-mail: pr@nerc.gov.ua  факс: (044)277-30-47

• Міністерства енергетики та вугільної промисловості України (Міненерговугілля).
Адреса:
01601 Київ, вул. Хрещатик, 30 http://mpe.kmu.gov.ua/

Для зверненнь громадян на телефон гарячої лінії Міненерговугілля України
e-mail:kanc@mev.gov.ua тел.: (044)594-66-05, (044)531-36-89 (з 8:30 до 17:30)

• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ "ЕНТРА М"
Україна, 04074, м. Київ, вул. Автозаводська, буд. 18
Код за ЄДРПОУ 43291503
IBAN UA353006140000026002500355002 в АТ "КРЕДI АГРIКОЛЬ БАНК" м. Київ
Тел. +380 (95) 441 31 99
Тел. +380442275072
Email: tov.entra@gmail.com
Веб сторінка: entra.com.ua
Директор Мельниченко Олена Григорівна
Режим роботи:
Понеділок – П’ятниця з 9:00 до 18:00, Субота, Неділя вихідні

Отримані звернення, скарги, претензії та повідомлення споживачів розглядаються у порядку та строки, встановлені Правилами користування електричною енергією і чинним законодавством України.